strona internetowaW dobie internetu wszyscy działamy w globalnej wiosce, to okno na świat. To tam poszukuje się adresów placówek oraz opinii o danym przedsiębiorstwie. Przyjęło się potocznie że „jeśli nie ma Cię w Internecie to nie ma Cie wcale”. Dlatego ważne jest to, by posiadać swoją stronę internetową.

Strona internetowa

Strona internetowa dla firmy jest kluczem do jej sukcesu. Obecnie żadne szanujące się firma, organizacja czy stowarzyszenie nie powinno funkcjonować bez własnej strony internetowej. Strona internetowa to wizytówka firmy.

Strony internetowe dla firm, to pierwszy, często najlepiej widoczny kanał komunikacyjny dla potencjalnych klientów,  którzy poszukują w sieci informacji na temat produktu czy firmy. Strona WWW służy nie tylko do reklamy firmy w wirtualnej przestrzeni, ale również sposób na nawiązywanie kontaktów biznesowych.

Na stronie internetowej powinny być wszystkie informacje na temat firmy i jej działalności. Dlatego strona firmowa jest tak dobrym i popularnym sposobem promocji oraz reklamy własnego biznesu w Internecie.

Korzyści jakie przynosi obecność firmy w internecie:

  • widoczności marki,
  • dostęp do nowych klientów,
  • wzrost znajomości firmy i jej oferty,
  • reklama na stronie i w sieci
  • nowoczesny kanał sprzedaży

Wygląd strony

Ważne jest to, by strona była intuicyjna i łatwa w obsłudze. Zbyt rozbudowana strona zniechęca użytkowników, ponieważ nie mogą szybko znaleźć tego co ich interesuje. Istotne jest, by stworzyć odpowiednie zakładki np.: „Kontakt”, „O firmie”, „Produkty” itp. Dzięki uporządkowaniu zakładek klient szybko odszuka wszystko to czego szuka.

Koszta

Myśląc o założeniu strony www mamy do wyboru kilka możliwości: zatrudnienie agencji lub freelancera, samodzielne postawienie strony na otwartym systemie CMS lub skorzystanie z kreatora stron.

 

Agencje

oferują profesjonalną obsługę stron. Budżety mogą być różne, w zależności od funkcjonalności strony i doświadczenia agencji, ich oferta zwykle obejmuje projekt graficzny, kodowanie, SEO oraz obsługę po-sprzedażową. Koszty 2 tyś.-10 tyś. złotych

Wolny strzelec

zwykle początkujący designer lub developer, działający w pojedynkę. Wybierając freelancera warto sprawdzić wcześniejsze jego portfolio. Koszty 1 tyś- 3 tyś. złotych.

Kreator stron

kreatory i platformy internetowe pozwalają stworzyć stronę samodzielne, bez znajomości technicznych aspektów. To najtańsza i najszybsza opcja z której często korzystają małe firmy. Koszty od 0 – 100 złoty miesięcznie.

 

W czasie korzystania z usług agencji, freelancera trzeba wiedzieć o kosztach stałych (rocznych). Opłata za domenę (indywidualny adres www) oraz hosting – miejsce na serwerze dla strony oraz kont pocztowych.

Często dodatkowymi kosztami strony są:
Pozycjonowanie (SEO)
Ważne gdy chcemy być w wynikach wyszukiwarek na pierwszym miejscu.
Zakup zdjęć
W momencie gdy firma nie dysponuje własnymi zdjęciami kupowane są one z serwisów stockowych.
Administracja serwisu i aktualizacje
Aby zarządzać stroną, aktualizować ją i wprowadzać zmiany.

 

Podziel się ze znajomymi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *