Blog firmowy – darmowe narzędzie marketingowe

Blog firmowy jest kolejnym – obok mediów społecznościowych –  miejscem w którym warto zaistnieć w obecnych czasach.

Świat promocji, wydawać by się mogło że nie daje nam nic za darmo. A jednak blog firmowy możemy posiadać w nazwie naszej strony internetowej bądź założyć na darmowym portalu internetowym. Dzięki prowadzeniu bloga firmowego na naszej stronie, tworzeniu na nim swoich autorskich treści, możemy wykorzystać go w pozycjonowaniu swojej strony. Blog firmowy to także miejsce gdzie potencjalni klienci będą mogli dowiedzieć się więcej o naszej firmie, produktach, usługach czy również stosowanych technologiach.

5 dowodów na to, że musisz założyć blog firmowy

  1. Kreowanie wizerunku eksperta
  2. Budowanie relacji z klientami
  3. Tworzenie pozytywnego wizerunku firmy
  4. Prosty i tani sposób na reklamę w Internecie
  5. Lepsze pozycjonowanie strony internetowej

Jak prowadzić blog firmowy?

Blog to nie jednorazowa akcja, a długofalowa strategia. Warto więc, przed rozpoczęciem budowy bloga, zrobić plan działania, określić:

  • Cel – budowanie wizerunku eksperta, blog ma budować wizerunek Twojej firmy.
  • Temat oraz strategię prowadzenia bloga
  • Różne formy publikacji – wpisy mają być odpowiedzią na potrzeby klienta.
  • Treść przyjazna klientowi – nie używaj zatem branżowego żargonu,
  • Odpowiedni sposób komunikacji – unikaj sztywności
  • Wartościowe treści – przygotuj treści niosące za sobą wysoką wartość, a praca włożona w blog zwróci się z nawiązką.
  • Oryginalność oraz systematyka – blog nie może świecić pustkami przez wiele tygodni,

Wśród podstawowych typów blogów możemy wyróżnić:

  • Blog tekstowy – jest to najbardziej powszechny typ bloga,
  • Linklog – istotna role odgrywają tutaj odnośniki do innych treści
  • Mikroblog – wpisy są tutaj zazwyczaj nie dłuższe niż kilka zdań
  • Audioblog – podstawową zawartością są pliki audio
  • Wideoblog – zawartość dotyczy przede wszystkim filmów
  • Fotoblog – główną jego tematyką są fotografie.

Wygląd bloga i URL bloga

Blog firmowy powinien odzwierciedlać wizerunek firmy. Powinien mieć elementy wspólne ze stroną internetową – kolorystycznie, poprzez logo, grafikę itp.

Ważny jest również adres bloga, czyli URL. Adres URL powinien być łatwy do zapamiętania i związany z nazwą firmy.

 4 podstawowe sposoby na zwiększenie popularności bloga firmowego

Treść – najlepszy, najskuteczniejszy i najtańszy sposób na zwiększenie liczby odwiedzin na stronie, to regularne publikowanie na niej wysokiej jakości treści.

Media społecznościowe. W imieniu naszej firmy, zakładamy konta na Facebooku, Twitterze, Google, itd.

Zaznacz swoją obecność na portalach branżowych – znajdź kilka miejsc, w których gromadzą się Twoi potencjalni klienci, najlepiej fora internetowe, zarejestruj się i bierz udział w dyskusji.

Działania content marketingowe – marketing treści jest świetnym sposobem na dotarcie do klientów i przekierowanie ruchu na Twoją stronę www.

Poza wszystkimi tymi działaniami warto sprawdzić, czy Twoja firmowa strona www została prawidłowo zoptymalizowana (czy jest widoczna dla wyszukiwarki).

Blog na siebie pracuje – ciągle

Raz napisany artykuł może ściągać ruch na stronie miesiącami!

Chcesz być w TOP 10? Publikuj często, w taki sposób, aby Twoimi treściami dzielili się inni użytkownicy.

Podsumowując

Jak prowadzić blog na naszej stronie www? To całkiem proste, łatwe i przyjemne narzędzie. Blog firmowy to same pozytywy, więc nie warto rezygnować z tego elementu promocji firmy.

 

Podziel się ze znajomymi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *